În primul rând, coaching-ul îi poate ajuta pe lideri să identifice cu ușurință abilitățile care trebuie dezvoltate, să își dezvăluie punctele forte și să găsească strategii adecvate pentru a le îmbunătăți. Concentrarea pe atingerea obiectivelor este, de asemenea, o caracteristică foarte importantă de care un lider poate beneficia de pe urma coaching-ului. Îmbunătățirea performanțelor prin utilizarea coaching-ului este un obiectiv suprem pentru lideri.

Coaching-ul în leadership îi ajută pe lideri să își descopere și să analizeze mai în profunzime punctele slabe, să obțină o perspectivă mai precisă asupra abilităților lor și, cel mai important, să le folosească mai eficient. Colaborarea cu un executive coach poate cu siguranță să ajute persoanele aflate în poziții de conducere să învețe cum să câștige putere și cum să o împărtășească echipelor lor.
Lumea business se află într-o dinamică permanentă. Chiar și atunci când angajamentul angajaților este ridicat, managerii de nivel înalt și liderii executivi se confruntă cu o presiune foarte mare. Aceștia trebuie să stabilească direcția organizației și, în același timp, să își armonizeze și să își mobilizeze echipele pentru ca organizația să avanseze cu succes.
Find the confidence in whatever way you can to just keep moving onto the next page. The only way you will finish projects and get better is to keep moving forward.
Charles Forsman

Cele mai importante rezultate pe care coaching-ul le-a adus liderilor sunt următoarele:
- Susține și accelerează învățarea
- Dezvoltă abilitățile de gândire critică
- Îmbunătățește performanța în conducerea echipei
- Contribuie la o mai bună conștientizare de sine pentru lideri.
- Punctele forte sunt mai bine utilizate, iar gestionarea punctelor slabe este mai eficientă.
Modelul GROW
Există mai multe moduri de a obține rezultate în ceea ce privește coaching-ul non-directiv. Printre cele mai eficiente metode amintim modelul GROW.
Modelul GROW a fost dezvoltat în anii 1980 de Sir John Whitmore și alții. GROW se referă la patru pași de acțiune, primele litere sugerează numele acestor pași. Ceea ce vine mai greu este să pui în practică, bineînțeles că este ușor de imaginat din punct de vedere conceptual. Este nevoie de multă autoinstruire și, de asemenea, trebuie să te gândești la tine, la rolul tău și la valorile pe care le deții în calitate de lider.
Care sunt cei patru pași de acțiune?
Goal (Obiectivul)
Este foarte important să se stabilească încă de la început ce vrea să realizeze persoana este implicată în sesiunea de coaching. Acest obiectiv ar trebui stabilit imediat după ce persoana alege subiectul. Aici nu vorbim despre obiective pentru vreun proiect sau rol pe care persoana respectivă îl are într-o organizație, ci despre ceea ce speră să obțină în urma experienței de coaching. Întrucât nu este ușor să faci acest lucru în mod natural în cadrul unei conversații, oamenii au adesea nevoie de ajutor pentru a vorbi despre ceea ce doresc cu adevărat să realizeze. Un bun început ar fi să întrebi pur și simplu :” Ce dorești să obții atunci când vom ajunge la finalul acestei conversații și nu ai acum?”

Realitate
După ce ați stabilit scopul conversației, va trebui să formulezi întrebări foarte specifice, folosind ce, când, unde și cine. Aceste întrebări îi ajută pe oameni să coboare din nori și să devină foarte realiști. Acest lucru este ceea ce transformă discuția într-una reală și constructivă. Nu trebuie să întrebi de ce. De ce? Pentru că întrebarea de ce îi obligă pe oameni să meargă mai departe căutând motive și explicații, mai degrabă decât fapte. Acest lucru scoate la iveală o mulțime de prejudecăți și autojustificări, ceea ce poate fi foarte contraproductiv.

Următorul pas este să ne concentrăm asupra realității. Întrebarea „Care sunt principalele lucruri pe care trebuie să le aflăm? ” este una potrivită.
Ascultă cu atenție ce și cum răspund oamenii. Poate că le scapă ceva important. Sau poate că devin foarte tehnici și uită de partea umană. Poate că este invers?
Acesta este momentul în care oamenii au tendința de a se pierde într-o stare de contemplare, până când o lumină scânteiază. Acum, ei sunt gata să se confrunte singuri cu problema, aducând o energie și un punct de vedere nou și proaspăt. Poate că acesta este un moment crucial, deoarece oamenii încetează să mai caute soluții și ajung la concluzii. Cu cât se pun mai multe întrebări, cu atât mai mult vor obține singuri răspunsurile.
Opțiuni.
De ce au nevoie oamenii de coaching? Răspunsul este că se simt blocați și au impresia că nu pot face nimic pentru a găsi o cale de ieșire. Ei se pot simți prinși între două opțiuni sau chiar consideră că au o singură opțiune valabilă, care nu îi satisface.

Will. (Voință)
La această parte se ajunge rar într-o conversație firească. Oamenii au nevoie de ajutor în acest moment. Mai întâi trebuie să fie întrebați :” Ce vei face?”

Acest lucru duce la revizuirea tuturor pașilor de acțiune specifici despre care au vorbit în timpul conversației. În cazul în care ați avut o conversație bună, oamenii vor avea o perspectivă clară în minte în ceea ce privește un plan de acțiune. În cazul în care planul nu este încă clar definit, pur și simplu treci în revistă etapele procesului GROW pentru a ajuta persoana să definească un plan și să găsească o soluție viabilă la problema sa.
Concluzie
În prezent, trăim într-o lume în permanentă schimbare. Un lider de succes este obligat să își completeze expertiza operațională și industria cu o capacitate de învățare. Această capacitate trebuie să fie cultivată și în rândul oamenilor pe care îi conduce. Zilele în care un manager dă comenzi și controlează persoanele din jur sunt de mult apuse. Membrii echipei nu mai sunt recompensați doar dacă își fac treaba impecabil. Cu ajutorul liderilor care s-au bucurat de o experiență în coaching, aceștia trebuie să se transforme ei înșiși în coachi. Sarcina lor va fi să inspire energie, să reînvie creativitatea și, de asemenea, să învețe de la oamenii cu care lucrează.
Modelul GROW este un instrument simplu, aplicat eficient în companii pentru a transforma liderii.

Programele noastre de coaching folosesc o perspectivă mai profundă, alegând modele mai avansate pentru a ajuta liderii să aibă succes.
Aceste modele vor duce clientul către următorul nivel de experiență în coaching.
Află mai multe despre coaching în leadership înscriindu-te la prima Introducere Gratuită în Coaching Leadership!
